Tytuł pozycji:
Zarządzanie kolejkami pojazdów metodą poprawy warunków ruchu autobusów na ulicach wielopasowych
W artykule analizowana jest kwestia przydzielania różnych rodzajów pojazdów na różne pasy ruchu, określanego przez autora jako „zarządzanie kolejkami pojazdów”, na przykładzie ulicy Nowohuckiej w Krakowie. Stanowi on część pracy magisterskiej [1], na podstawie której powstał również artykuł [2] traktujący o wydzielonych pasach autobusowych z dopuszczeniem innych użytkowników oraz o ich oznakowaniu w polskich miastach. W niniejszej publikacji zostanie scharakteryzowana południowa część ulicy Nowohuckiej w Krakowie. Wykorzystane będą dane z rejestratorów czasu w autobusach. Następnie proponowane zarządzanie kolejkami będzie sprawdzone w modelu mikrosymulacyjnym. Ponadto pokrótce zostaną przedstawione propozycje rozwiązań innych zidentyfikowanych w okolicy problemów dotyczących przejazdów autobusów Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
The article examines the issue of assigning different types of vehicles to different lanes, referred to by the author as “vehicle queue management”, using the example of Nowohucka Street in Krakow. It is part of a master’s thesis [1], which also served as a basis for an article [2] on segregated bus lanes with admission of other users and their marking in Polish cities. This publication will characterise the southern part of Nowohucka Street in Kraków. Data from bus time recorders will be used. Then, the proposed queuing management will be tested in a microsimulation model. In addition, proposed solutions to other problems identified in the vicinity for Kraków Public Transport bus travel will be briefly presented.