Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane problemy świadczenia usług publicznych : decyzje organizacyjne i finansowe

Tytuł:
Wybrane problemy świadczenia usług publicznych : decyzje organizacyjne i finansowe
Autorzy:
Filipiak, B.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
usługi publiczne
decyzje organizacyjne
decyzje finansowe
zarządzanie usługami
public services
organizational decisions
financial decisions
service management
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
To, czy proces świadczenia usług publicznych będzie pozytywnie oceniany przez społeczność lokalną, zależy wprost proporcjonalnie od tego, na ile organy samorządowe potrafią odpowiedzieć na oczekiwania klientów. Oczekiwania te zależą od poziomu zaspokajania potrzeb oraz subiektywnego poczucia zadowolenia z konsumpcji danej usługi i jej jakości. Ważny jest tu też sposób komunikowania, który nie tylko pełni funkcję informacyjną o zakresie dostępnych usług, ale również o konieczności ich modyfikacji, czy też kierunkach ewolucji. Społeczeństwo żąda informacji na temat tego, jak wydawane są pieniądze pochodzące z danin publicznych i dokonuje oceny efektywności ich wydatkowania przez pryzmat alokacji i zaspokojenia potrzeb. Coraz bardziej świadome społeczeństwo wykorzystuje wskazane wzorce i mierniki. Domaga się zmian, w celu zwiększenia efektywności. Przyszłością staje się zmiana i orientacja na efektywność, ale nie zawsze zmieniają się historycznie ukształtowane metody. Prawdą jest, że ewoluują i wprowadza się coraz to nowsze i bardziej skomplikowane. Należy także zauważyć, że powraca się do już wykorzystywanych metod, w ich innych (nowych) zastosowaniach. Takim przykładem jest powrót do planowania wieloletniego, czy do oceny wykonania planów. Istotna jest zatem umiejętność doboru metod do danej sytuacji i do aktualnej pozycji rozwojowej jednostki samorządu terytorialnego.
The article presented criteria of the treat of the decision about the process of realisation public services. The author discussed the possibility of enlarging of the effectiveness. There are described the evolution of models of the public services management with public services for the purpose of the increasing of the effectiveness in the public sector.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies