Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konstrukcja i właściwości napędu z silnikiem reluktancyjnym przełączalnym z materiałów proszkowych

Tytuł:
Konstrukcja i właściwości napędu z silnikiem reluktancyjnym przełączalnym z materiałów proszkowych
Autorzy:
Fabiański, B.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
silniki reluktancyjne przełączalne
układ sterowania
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł prezentuje resume dotychczasowych prac projektowo-badawczych i rezultatów działania przekształtnika dedykowanego dla silnika reluktancyjnego przełączalnego (SRM) wykonanego z materiału proszkowego. Oryginalność konstrukcji części mocowej, układu sterowania jak i samego silnika stanowią o jego innowacyjności. Nowoczesne materiały magentyczne mocy stosowane głównie jako budulec rdzeni transformatorów impulsowych zostały zaadaptowane dla konstrukcji silnika SRM celem zbadania jego możliwości oraz parametrów pracy - przede wszystkim pod kątem dynamiki oraz efektywności energetycznej. Na wstępie przybliżono charakterystykę silnika, jego unikatową budowę oraz podstawy teorii sterowania. W przejrzysty sposób opisano cechy przekształtnika z uwzględnieniem założeń projektowych. Przedstawiono schemat układu sterowania w implementacji mikroprocesorowej oraz wyjaśniono jego zasadnicze elementy składowe. Ostatecznie przedstawiono charakterystykę mechaniczną dedykowanego napędu z materiałów proszkowych w odniesieniu do standardowej konstrukcji, wyciągnięto wnioski i określono dalsze kierunki badań.
The paper presents resume of prior research, design and construction stages of a custom-made switched reluctance motor (SRM) drive and certain practical results. The SRM has been made from powdered iron to be used in SMPSs impulse transformers. The future goals for the new construction based on powdered iron material will be to check running parameters, especially energetic efficiency. In the first sections of the paper, features and construction basics and torque generation rules of SRM have been described in a clear way. Secondly, custom-made power inverter has been introduced. A microprocessor-based control system scheme has been described with the review of its main blocks made. Finally, mechanical characteristics of working drive with comparison to factory-made construction has been shown with further research directions stipulated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies