Tytuł pozycji:
Niektóre wyzwania XXI wieku a szkolnictwo wojskowe w Polsce
Artykuł jest próbą identyfikacji i analizy niektórych czynników wywierających istotny wpływ na obecnie istniejącą i przyszłą strukturę oraz rozwiązania funkcjonalne szkolnictwa wojskowego, takie jak: wstąpienie Polski do NATO, założenia Strategii Bezpieczeństwa RP. potrzeby obronności i sił zbrojnych, integracja z systemem edukacji narodowej oraz możliwości finansowe. Duże znaczenie mają również nowe wyzwania edukacyjne, wypływające z procesu integracji europejskiej. Zatem w najwyższym stopniu, tak ilościowe jak i jakościowe, potrzeby edukacyjne sił zbrojnych będą determinować czynniki o charakterze polityczno-militarnym, wpływające na strategiczne kierunki zmian w szkolnictwie, zespół cech osobowych oraz kwalifikacji ogólnych, kierunkowych i specjalistycznych, jakimi powinni się charakteryzować absolwenci szkół wojskowych, w pełni przygotowani do podjęcia zawodowej służby wojskowej na pierwszym stanowisku służbowym. Efektywny system kształcenia musi dynamicznie reagować na obecne i przyszłe zmiany i transformacje, dokonujące się w całych siłach zbrojnych, w różnych dziedzinach życia i funkcjonowania państwa oraz struktur międzynarodowych.Nowoczesne modele edukacyjne winny uwzględniać liczne uwarunkowania o różnorodnym charakterze, politycznym, militarnym, społecznym, ekonomicznym, często również te, które na obecnym etapie rozwoju cywilizacyjnego mogą okazać się trudne do zidentyfikowania.
Dwa liczbowania bibliografii