Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Clothing Trade in Poland in the Years 2009-2013 and Prospects for its Growth

Tytuł:
Clothing Trade in Poland in the Years 2009-2013 and Prospects for its Growth
Autorzy:
Grandys, E.
Grandys, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
clothing trade
clothing market
market shares
przemysł tekstylny
rynek odzieżowy
udziały w rynku
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The textile and clothing sector in Poland suffered severe losses in the transition period. The clothing industry was the first where sales rates started to increase, which made garment production and trade an interesting area for research. This article was designed to assess the size of the clothing market in Poland, to estimate the difference (surplus or deficit) between clothing exports and imports, and to analyse the sales revenues of major clothing companies in Poland (Polish- and foreign-owned). To achieve these three goals, the authors selected appropriate secondary statistics and used them in their own calculations to extract necessary numbers, which were presented in tables and provided with comments. They showed the present situation of the clothing industry in Poland in terms of its sales at home and exports, enabling the comparison of domestic sales of Polish and foreign-owned companies, and providing inputs for predicting the likely future of clothing trade in the country. The forecast pointed to the clothing industry’s substantial potential for growth, to the competitive advantage of garments made by large Polish producers in the domestic market over clothing products delivered by foreign-owned firms, and to a probability that clothing exports would exceed clothing imports soon.
Przemysł tekstylny w Polsce uległ dużej degradacji w okresie transformacji ustrojowej. Wskaźniki wzrostu sprzedaży najszybciej zostały osiągnięte przez branżę odzieżową. Stąd odradzająca się produkcja i handel odzieżą stały się przedmiotem badań. Ich niewielki zakres jest przedmiotem niniejszego artykułu, którego celem jest obliczenie wartości polskiego rynku odzieżowego w latach 2009-2013, określenie nadwyżki lub deficytu w handlu zagranicznym odzieżą oraz wielkości sprzedaży największych firm odzieżowych (z kapitałem polskim i obcym) na krajowym rynku. Dla realizacji tych celów zostały wykorzystane źródła danych wtórnych. Pozyskane dane stanowiły podstawę do obliczeń, których wyniki zaprezentowano w układzie tabelarycznym i opatrzono komentarzem. Wyniki te pozwalają: ocenić aktualny stan branży poprzez rezultaty sprzedaży odzieży na rynku krajowym i w eksporcie, skonfrontować konkurencyjność oferty handlowej przedsiębiorstw polskich i zagranicznych na krajowym rynku oraz utworzyć prognozę rozwoju handlu odzieżą w Polsce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies