Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyznaczanie obciążeń na poszycie okrętu wywołanych uderzeniem fal i uderzeniem w lód i ich wpływ na bezpieczeństwo okrętu

Tytuł:
Wyznaczanie obciążeń na poszycie okrętu wywołanych uderzeniem fal i uderzeniem w lód i ich wpływ na bezpieczeństwo okrętu
Autorzy:
Królicka, A.
Trębacki, K.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
okręt
bezpieczeństwo okrętu
jednostka pływająca
hydrosprężystość zewnętrzna
obciążenie hydrodynamiczne
ship
ship safety
vessel
hydroelasticity outside
hydrodynamic load
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym problemem jednostek pływających jest w miarę dokładne wyznaczanie obciążeń hydrodynamicznych tzw. hydrosprężystość zewnętrzna. Można to dokonać poprzez analizę teoretyczną, symulację komputerową lub na drodze eksperymentu. Otrzymuje się wówczas rozkład ciśnień hydrodynamicznych na ściankach poszycia okrętu a także na ściankach zbiorników okrętowych. Najbardziej niebezpieczne są uderzenia ekstremalnych fal sztormowych, uderzenia o nabrzeże portowe oraz uderzenia w strefę lodu. Dodatkowe obciążenia powoduje wiatr. W artykule przedstawiono ogólny wzór na siłę od falowania działającą na powierzchnię kadłuba. Falowanie powoduje odkrycie dna statku i wywołuje udar na dno. Ciśnienie ekstremalne na powierzchnię dna wyznacza się wg wzoru (2). W przypadku uderzenia o lód należy wyznaczyć zredukowaną masę statku sprowadzoną do punktu udaru (wzory 8 i 9). Znając maksymalne przyspieszenia (wzór 10) można wyznaczy siłę uderzenia. Znając rozkład ciśnień od sumarycznych obciążeń można wyznaczyć ekstremalne naprężenia i odkształcenia konstrukcji okrętu, które decydują o bezpieczeństwie pływania danej jednostki.
The main problem is the vessels rather accurate determination of the hydrodynamic loads so-called hydroelasticity outside . This can be done by theoretical analysis , computer simulation or by experiment. This gives the hydrodynamic pressure distribution on the walls of the ship's hull and also on the walls of marine vessels .The most dangerous are the impact of extreme storm waves , the impact of the wharf and the impact zone of the ice. Additional load causes the wind. The article presents a general formula for the force of waves acting on the surface of the hull. Ripple makes finding the bottom of the vessel and cause a stroke at the bottom. Extreme pressure on the bottom surface is determined by the formula 2 . In the event of an impact on the ice should be determined reduced mass of the vessel was imported to the point of impact (formulas 8 and 9). Knowing the maximum acceleration (formula 10 ) may designate the impact force . Knowing the pressure distribution of aggregated load can be determined by extreme stress and deformation of the structure of the ship , which determine the safety of navigation of the unit.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies