Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dojrzałość cyfrowa w mapowaniu usług Europejskiego Hubu Innowacji Cyfrowych

Europejskie Huby Innowacji Cyfrowej stanowią punkt kompleksowej obsługi przedsiębiorców, wspierający ich transformację cyfrową. Kluczowym wyzwaniem pozostaje sformułowanie spójnej wizji i planu działania, które wyznaczą kierunek transformacji. Narzędziem identyfikacji wiedzy na temat kondycji przedsiębiorstwa oraz wyznaczenia ścieżki lub mapy drogowej wdrożenia cyfrowych technologii są modele dojrzałości cyfrowej. Ustalenie strategii rozwoju przedsiębiorstwa jest przeprowadzenie oceny dojrzałości cyfrowej dokonanej zgodnie z modelem Digital Maturity Assessment Tool. Strategicznym etapem jest dopasowanie odpowiedniego pakietu usług dla badanego przedsiębiorstwa. W artykule wykazano wpływ wyników analizy DMAT na pakiet usług oferowanych przez EDIH. Zaprezentowano przykład mapowania pakietu usług dla wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego z sektora MŚP. Omówiono metamodel narzędzia do symulacji pakietów usług świadczonych przez sieć EDIH. Praca składa się z pięciu części, wprowadzenia i podsumowania. Części 2. i 3. poświęcone są hubom EDIH oraz oferowanym przez nie usługom, skierowanym do MŚP. W części 4. omówiono modele dojrzałości charakterystyczne dla referencyjnych modeli architektury oraz przydatności ich stosowania do oceny dojrzałości. W części 5. przedstawiono metamodel S(d)MART, a w części 6. przykład praktycznego powiązania oceny dojrzałości z oferowanymi przez EDIH usługami lub pakietami usług. Część ostatnia zawiera podsumowanie pracy.
European Digital Innovation Hubs provide a one-stop shop for entrepreneurs to support their digital transformation. A key challenge remains the formulation of a coherent vision and roadmap to set the direction of the transformation. Digital maturity models are a tool for identifying insights into the health of an enterprise and setting a path or roadmap for digital implementation. Determining the strategy for the development of the enterprise is to carry out a digital maturity assessment carried out according to the Digital Maturity Assessment Tool model. The strategic step is to tailor an appropriate service package for the enterprise under study. The article demonstrates the impact of the DMAT analysis results on the service package offered by EDIH. An example of service package mapping for a selected SME manufacturing company is presented. A metamodel of a tool for simulating service packages provided by the EDIH network is discussed. The paper consists of five parts, an introduction and a conclusion. Parts 2. and 3. are devoted to EDIH hubs and the services they offer, targeting SMEs. Part 4. discusses maturity models specific to reference architecture models and the suitability of their use for maturity assessment. Part 5. presents the S(d)MART metamodel and Part 6. presents an example of how maturity assessment can be practically linked to the services or service packages offered by the EDIH. The final section concludes the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies