Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Properties of new formed fuels for iron ore sintering process

Tytuł:
Properties of new formed fuels for iron ore sintering process
Autorzy:
Jodkowski, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
alternative formed fuels
iron ore sintering
strength
paliwa alternatywne
produkcja surówki
wytrzymałość
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the compressive strength test results of fuel composite intended for application in the processes of iron ore sintering production. In various mixtures there was examined the effect of the fragmentation degree and the mass fraction of the fragmented carbon fraction and moisture content of the fuel moulded shapes on its compressive strength. On the basis of the study analysis, it can be concluded that with decreasing average Sauter diameter of the micronized coal fraction, the strength of fuel moulded shapes increased, with the highest strength obtained for particle size distribution of d32 = 4.18 microns; Fig. 2c and the moisture content of about 3% by weight, Fig. 4. The increase of the carbon mass fraction of about d32 = 4.18 microns in the mixture resulted in an increase in the strength of the fuel moulded shapes.
W artykule przedstawiono wyniki badań wytrzymałości na ściskanie kompozytów paliwowych przeznaczonych do zastosowań w procesie spiekania rud żelaza. W poszczególnych mieszankach badano wpływ stopnia rozdrobnienia oraz udziału masowego rozdrobnionej frakcji węglowej i wilgotności kształtki paliwowej na jej wytrzymałość na ściskanie. Na podstawie analizy badań można stwierdzić, iż wraz ze zmniejszaniem się średniej średnicy Soutera zmikronizowanej frakcji węglowej rosła wytrzymałość kształtek paliwowych, przy czym największą wytrzymałość uzyskano dla rozkładu ziarnowego o d32=4,18 μm, rys. 2c i wilgotności około 3% mas, rys. 4. Wzrost udziału masowego frakcji węglowej o d32= 4,18 μm w mieszance powodował wzrost wytrzymałości kształtek paliwowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies