Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Odładunek w Świnoujściu jako metoda zwiększenia opłacalności przewozów morskich do portów ujścia Odry

Tytuł:
Odładunek w Świnoujściu jako metoda zwiększenia opłacalności przewozów morskich do portów ujścia Odry
Autorzy:
Doskocz, D.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
przewozy morskie
transport morski
port Świnoujście
full cargo
part cargo
shipping
maritime transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego opracowania jest analiza opłacalności operacji polegającej na przewiezieniu drogą morską maksymalnej ilości ładunku (uwzględniając ograniczenia portu załadunkowego), a następnie odładowanie jego części w głębokowodnym porcie Świnoujście do stanu zanurzenia umożliwiającego wejście do portów ujścia Odry. Z pozostałym na burcie ładunkiem statek podążałby do miejsca przeznaczenia, zaś odładowana część zostałaby przetransportowana przy użyciu jednostek żeglugi śródlądowej. Ze względu na jednorodność ładunku, ograniczoną liczbę portów załadunkowych i dużą ilość realizowanych przewozów jako przykład wybrane zostały dostawy fosfatów do Portu Morskiego Police.
Draft restriction on Odra River for vessels going to/from port of Szczecin and Police affects vessel’s cargo carrying capacity, mainly for ships longer than 170m. In order to obtain effect of scale by maximizing cargo quantity and lowering costs of freight parties arrange for full shipment with off-loading part of the cargo in port of Świnoujscie. While Ship Owners’ freight income depends directly on cargo quantity carried, additional costs associated with lightening operations lead to calculations of off-loading economical justifi cation. Article shows main elements and methods of calculating Ship Owners balance sheet and freight rate breakeven point. Example calculations are made for chosen sizes of ships in consideration of freight market level based on BHSI and BSI indexes, port tariff and other positions. Conclusion is that lightening may be profi table for Ship owners on high freight market and for relatively big vessels over 34 000 DWT.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies