Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of the windscreens inclination angle on the aerodynamic drag coefficient of the cars designed for the race Shell Eco-marathon based on numerical simulations

Tytuł:
Influence of the windscreens inclination angle on the aerodynamic drag coefficient of the cars designed for the race Shell Eco-marathon based on numerical simulations
Autorzy:
Wąsik, M.
Skarka, W.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
CFD
aerodynamics
numerical methods
fluid mechanics
komputerowa mechanika płynów
aerodynamika
metody numeryczne
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the research was prepared the study of the influence of the windscreens inclination angle on the aerodynamic drag coefficient of the cars build for the Shell Eco-marathon race. The research is an answer for some needs occurred during preparation for the Shell Eco-marathon race. It was carried out as the part of the racing team Smart Power Urban Silesian University of Technology work. The study is basing on the authors developed method for conducting aerodynamic research for such types of vehicles. Altair HyperWorks software was used for the numerical analysis. The CAD models were prepared with CATIA V5 software. The main idea of the research was the numerical calculation of the aerodynamic drag force and its coefficient- cx and study of the influence of inclination angle of the windscreen on the aerodynamic drag coefficient of the race car. The expected result it is the inclination angle of the analysed vehicle for which the drag coefficient cx is minimal.
Artykuł zawiera podsumowanie wyników badań numerycznych nad wpływem kąta pochylenia przedniej szyby na współczynnik oporu aerodynamicznego samochodów budowanych na wyścig Shell Eco-marathon. Przeprowadzone badania są odpowiedzią na potrzeby powstałe podczas przygotowań do zawodów Shell Eco-marathon i są częścią przeprowadzonych prac w ramach studenckiego teamu wyścigowego Smart Power. Badania bazują na autorskiej metodyce prowadzenia optymalizacji aerodynamicznej tego typu pojazdów. Do przeprowadzenia numerycznych analiz aerodynamicznych użyto oprogramowania Altair HyperWorks. Modele CAD zostały przygotowane w oprogramowaniu CATIA V5. Głównymi założeniami badań są numeryczne wyznaczenie siły oporu aerodynamicznego pojazdu wraz ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego cx oraz analiza wpływu kąta pochylenia przedniej szyby na współczynnik aerodynamiczny pojazdu. Oczekiwanym wynikiem jest wartość kąta pochylenia przedniej szyby pojazdu dla którego współczynnik oporu aerodynamicznego pojazdu cx jest minimalny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies