Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozdział sił hamowania i efektywność energetyczna w układzie hamowania odzyskowego pojazdu elektrycznego

Tytuł:
Rozdział sił hamowania i efektywność energetyczna w układzie hamowania odzyskowego pojazdu elektrycznego
Autorzy:
Juda, Z.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
energia kinetyczna
hamowanie odzyskowe
maszyna elektryczna
sprawność
kinetic energy
regenerative braking
electric machine
efficiency
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule został położony nacisk na energetyczne i środowiskowe aspekty hamowania odzyskowego użytkowych pojazdów z napędem elektrycznym. Systemy sterowania współczesnych pojazdów elektrycznychumożliwiają kształtowanie charakterystyk przebiegu procesu hamowania zorientowanych na efektywność energetyczną przy zachowaniu takich cech ruchu jak stabilność pojazdu i komfort kierowcy i pasażerów. Przedstawione zostałyzależności zapewniające odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy osie pojazdu. Kolejny paragraf artykułu przedstawia rolę współczynników sprawności poszczególnych składników łańcucha przemiany energii i warunki odczuwalnego komfortu kierowcy. Całkowita sprawność systemu napędu pojazdu elektrycznego z uwagi na stosunkowo długi łańcuch przemiany energii w znaczący sposób obniża efekty energetyczne odzysku energii hamowania.Przeprowadzone obliczenia pokazują wpływ sprawności na poszczególnych etapach konwersji na wielkość energii przekazanej do wtórnego źródła energii.
The paper focuses on energy and environmental aspects of regenerative braking performance of electric vehicles. Modern control systems for electric vehicles allow the formation of the characteristics of the braking oriented energy efficiency while maintaining traffic characteristics such as vehicle stability and comfort to the driver and passengers. The appropriate formulas to ensure proper distribution of braking forces between the axles of the vehicle are presented.The next section of the article presents the role of efficiencies of the individual components of energy conversion chain and conditions sensible driver comfort. The total efficiency of the electric vehicle propulsion system due to the relatively long chain of energy conversion significantly reduces the energy efficiency of the braking energy recovery. The calculations show the effect of performance on the various stages of the conversion of the size of the energy transferred to the secondary source of energy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies