Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane obliczenia symulacyjne obciążeń konstrukcji nawierzchni kolejowej - wstępne określenie trwałości i resursu eksploatacyjnego

Tytuł:
Wybrane obliczenia symulacyjne obciążeń konstrukcji nawierzchni kolejowej - wstępne określenie trwałości i resursu eksploatacyjnego
Autorzy:
Kukulski, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
nawierzchnia kolejowa
MES (metoda elementów skończonych)
analiza numeryczna
Abaqus
kontakt
track structure
finite-element method
numerical calculation
contact
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wybrane obliczenia symulacyjne modeli nawierzchni toru przy różnych obciążeniach statycznych i dynamicznych. Obliczenia te mają być materiałem wsadowym na potrzeby określania trwałości i resursu eksploatacyjnego wybranych elementów konstrukcyjnych nawierzchni. Rozwiązanie takie może pozwolić na symulacyjną ocenę nowoczesnych rozwiązań technologicznych nawierzchni kolejowej, związaną z ich trwałością pod obciążeniem eksploatacyjnym. Rozważania w tym artykule są wstępnym etapem w dążeniu do osiągnięcia założonego celu. Obliczenia numeryczne dla różnych obciążeń nawierzchni dostarczyły cennych informacji do dalszych prac nad proponowaną koncepcją ustalania resursu eksploatacyjnego. Uzyskane wyniki obliczeń wskazują na potrzebę kontynuowania badań i dalszego doskonalenia modeli i ich weryfikacji.
The paper presents a selected simulation of the process static and dynamic loading for the track surface.These calculations are to be feedstock for determining the durability of selected components track substructure. This allow a the simulation evaluation of modern technological superstructure of their durability under service loading. The considerations in this article is a preliminary step in the quest to achieve the objective. Numerical calculations for various load conditions provided valuable information for further work on the proposed concept of determining the operational service life. The results of calculations indicate the need for further studies and further improve the models and their verification.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies