Tytuł pozycji:
Website content quality in terms of perceived image of higher education institution
The main objective of the article is to clarify the importance of different types of website content found on websites of higher education institutions in relation to the image – reputation perceived by their students – customers based on the analysis. Specifically, the analysis focused on the content found in the sections Information about the study and News and events. The analysis focused on the higher education institution of economic and economic-management type that actively communicates with its existing students as well as prospective students online. The results of the analysis are based on responses from 400 respondents - 20.83 % of the total number of students studying at the selected educational institution. Based on the findings it can be concluded that the correlation coefficients found in both cases - contents of the website - were significantly low. In the case of the section "Information about the study” the analysis did not reveal a significant relationship between variables, however, in the case of the section "News events” the analysis found a positive relationship. This relationship was described using the regression equation. The results of the analysis should serve higher education institutions as a tool for better understanding of their target groups’ preferences in order to optimize online reputational management activities.
Głównym celem artykułu jest wyjaśnienie znaczenia różnych rodzajów treści strony znalezionych na stronach internetowych szkół wyższych w stosunku do wizerunku - reputacji postrzeganej przez swoich studentów - klientów na podstawie analizy. W szczególności analiza skupiła się na zawartości znajdującej się w sekcji Informacje na temat studiów i Nowościach i wydarzeniach. Analiza skoncentrowała się na instytucji szkolnictwa wyższego typu ekonomicznego i zarządzania ekonomicznego, która aktywnie komunikuje się zarówno z istniejącymi studentami, jak i przyszłymi studentami online. Wyniki analizy oparte są na odpowiedziach 400 respondentów - 20.83% ogólnej liczby studentów studiujących w wybranej placówce edukacyjnej. Na podstawie wyników można stwierdzić, że współczynniki korelacji w obu przypadkach - zawartość strony - były znacząco niskie. W przypadku sekcji "Informacje o badaniu" analiza nie wykazała istotnego związku pomiędzy zmiennymi, jednakże w przypadku sekcji "Aktualne wydarzenia" analiza wykazała pozytywną relację. Związek ten został opisany za pomocą równania regresji. Wyniki analizy powinny służyć instytucjom szkolnictwa wyższego jako narzędzie do lepszego zrozumienia preferencji grup docelowych odnośnie optymalizacji działań związanych z internetową działalnością w zakresie zarządzania reputacją.
1. This article is one of the partial outputs under the scientific research grant VEGA 1/0857/15 „Research of economically significant factors of perception of reputation and its dominant contexts in relation to the success in the processes of e-commerce and e-marketing on the Slovak Virtual Market" and scientific research grant VEGA 1/0806/16 "Research on issues of consumer behaviour of a new generation of customers with emphasis on identifying preferences and usability of mobile platforms in the process of e-commerce of the subjects localized predominantly on the Central European Market”.
2. Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.