Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poważne gry dla widzenia obuocznego

Tytuł:
Poważne gry dla widzenia obuocznego
Autorzy:
Maciaszek, Dorota
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
gry poważne
rehabilitacja wzroku
widzenie obuoczne
zaburzenia widzenia
wirtualna rzeczywistość
VR
grywalizacja
gamifikacja
telemedycyna
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pierwszym artykule dotyczącym immersyjnych form doświadczeń cyfrowych omówiono podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem pacjentów z różnymi zaburzeniami widzenia w rozszerzonej rzeczywistości (ang. extended reality, XR). Przedstawiono podział tej rzeczywistości i jej główne typy, a także kluczowe założenia technologiczne, aby przyjrzeć się funkcjonowaniu pacjentów podczas korzystania z tych narzędzi. W niniejszym artykule nakreślono tło historyczne tych rozwiązań, koncepcje projekcji obrazów oraz ich funkcjonalne podstawy. Zarysowano mechanizm działania, który dla wielu zespołów badawczo-rozwojowych stał się inspiracją do tworzenia gier wideo, spełniających jednocześnie funkcje terapeutyczne i rozrywkowe, wpisujących się tym samym w definicję poważnych gier.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies