Tytuł pozycji:
Load analysis of the electrical system of an agricultural tractor with EZ-Pilot parallel driving system and CFX-750 panel from TRIMBLE
The research involved measuring the electrical consumption of the peripherals of a John Deere 6210R agricultural tractor. A set consisting of a Trimble CFX-750 navigation panel together with the EZ-Pilot automatic driving system and a DCM-300 modem for receiving the RTK (RTN) correction transmitted over the GPRS network was used as tractor-mounted peripherals and realizing the function of automatic guidance along parallel lines. It was noted that depending on the driving mode implemented, the current consumption ranged from 11 A to 16 A. However, it becomes necessary to carry out measurements on voltage drops and current consumption for a standard power source and electrical installation. In many cases, it may be necessary to upgrade the installation to the new power consumption conditions by changing the alternator or planning to reduce power consumption by replacing light sources.
Badania obejmowały pomiar zużycia energii elektrycznej przez urządzenia peryferyjne ciągnika rolniczego John Deere 6210R. Zestaw składający się z panelu nawigacyjnego Trimble CFX-750 wraz z systemem automatycznej jazdy EZ-Pilot oraz modemu DCM-300 do odbioru poprawki RTK (RTN) transmitowanej siecią GPRS wykorzystano jako urządzenia peryferyjne montowane na ciągniku i realizujące tę funkcję automatycznego prowadzenia po liniach równoległych. Zauważono, że w zależności od realizowanego trybu jazdy pobór prądu wahał się od 11 A do 16 A. Koniecznym jednak staje się wykonanie pomiarów spadków napięć i poboru prądu dla standardowego źródła zasilania i instalacji elektrycznej. W wielu przypadkach może zaistnieć konieczność dostosowania instalacji do nowych warunków poboru mocy poprzez wymianę alternatora lub zaplanowanie zmniejszenia poboru mocy poprzez wymianę źródeł światła.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).