Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Study on model predictive control of dual three-phase permanent magnet synchronous motor based on biplane virtual voltage vector

Tytuł:
Study on model predictive control of dual three-phase permanent magnet synchronous motor based on biplane virtual voltage vector
Autorzy:
Tang, Hong-Yu
Sha, Qu
Xu, De-Zhi
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
biplane
synchronous motor
permanent magnet synchronous motor
double three-phase synchronous motor
harmonic current
model predictive control
virtual voltage vector
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Under the traditional control method, the dual three-phase permanent magnet synchronous motor (DTP–PMSM) has a harmonic plane with low impedance, and it can produce larger harmonic current. Model predictive control (MPC) has a simple control structure and a good dynamic performance. The MPC is usually used in a high-performance control system of multiphase motors. Aiming at the DTP–PMSM drive system, an improved MPC strategy based on the biplane virtual voltage vector is proposed in this paper. In the proposed biplane MPC scheme, the voltage vector of the α–β plane is virtual to 25 voltage vectors, while the voltage vector of the x–y plane is virtual to zero. At the same time, the voltage vector of the x–y plane is virtual to 25 voltage vectors, while the voltage vector of the α–β plane is virtual to zero. On this basis, the cost function of the biplane is evaluated. The operating time and reference voltage of each vector are calculated. The virtual voltage vector on the α–β plane is used for electromechanical energy conversion to generate the best electromagnetic torque and reduce torque ripple. The virtual voltage vector on the x–y plane is used to suppress the stator current harmonics and improve the efficiency of the DTP–PMSM. The simulation and experimental results demonstrate the superiority of the proposed biplane MPC.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies