Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wstępna symulacja współpracy podsypki stabilizowanej i maty wibroizolacyjnej

Tytuł:
Wstępna symulacja współpracy podsypki stabilizowanej i maty wibroizolacyjnej
Autorzy:
Gisterek, I.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
wibroizolacja
stabilizacja chemiczna podsypki
metoda elementów skończonych
vibroisolation
ballast bonding
finite elements method
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W modernizowanych i nowo budowanych liniach kolejowych stosuje się zarówno klasyczną konstrukcję nawierzchni, jak i systemy bezpodsypkowe. Poza tym, rozwijana jest grupa rozwiązań, których założeniem jest połączyć zalety obydwu podstawowych typów nawierzchni przy jednoczesnej eliminacji ich wad. Do technik stosowanych w takich torach należą między innymi chemiczna stabilizacja podsypki tłuczniowej, na przykład za pomocą żywic syntetycznych, czy stosowanie mat wibroizolacyjnych układanych na warstwie ochronnej lub w korycie balastowym. W niniejszym artykule opisano wstępną symulację za pomocą metody elementów skończonych toru kolejowego z zastosowaniem stabilizacji i wibroizolacji. Przedstawiono wyniki obliczeń, opisano wstępne wnioski z nich wynikające oraz wskazano dalsze kroki pożądane dla rozwoju modelu.
In modernization and newly built railway lines both ballast track as well as slab track are used. Apart from that a group of solution exist, which try to join advantages of mainly used systems, trying to avoid their drawbacks, Such technologies include chemical ballast bonding, e.g. with synthetic resins, as well as usage of vibroelastic sub-ballast mats, both on ground or in ballast trough. This paper deals with initil simulation using Finite Elements Method to model a railway track with ballast bonding and subballast mat. Results of simulations have been presented, followed by conclusions and directions for further development of the model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies