Tytuł pozycji:
The possibility of using multi-criteria methods as innovative tools for supporting postgraduate education
The aim of the article is to analyse the possibility of using multi-criteria methods for support in planning the postgraduate program, their implementation and their evaluation. Multi-criteria methods, which are used to support the decision-making process, are a response to the complexity of contemporary problems, including uncertainty, incomplete data and changing environment. One of these issues is matching the postgraduate program to the current requirements of potential students. The research methods used in this article are a critical analysis of literary sources and a case study of the ‘PIT Mobile postgraduate studies in collaboration with industry’ project, financed by the European Social Fund.
Celem artykułu jest analiza możliwości wykorzystania metod wielokryterialnych jako narzędzia wsparcia w planowaniu programu studiów podyplomowych, ich realizacji oraz ewaluacji. Metody wielokryterialne, stosowane do wsparcia procesu decyzyjnego, są odpowiedzią na złożoność współczesnych problemów rozwiązywanych w warunkach niepewności, niepełnych danych oraz zmieniającego się otoczenia. Jednym z takich zagadnień jest właśnie dopasowanie programu studiów podyplomowych do aktualnych wymagań potencjalnych uczestników. Zastosowane metody badawcze to: analiza krytyczna źródeł literaturowych, case study na przykładzie projektu „PIT Mobilne studia podyplomowe we współpracy z przemysłem” finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.