Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doskonalenie jakości usług logistycznych z wykorzystaniem metody Bow-Tie – na przykładzie procesu magazynowania

Tytuł:
Doskonalenie jakości usług logistycznych z wykorzystaniem metody Bow-Tie – na przykładzie procesu magazynowania
Autorzy:
Jasińska, J.
Świderski, A.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
usługa logistyczna
doskonalenie jakości
zarządzanie jakością
logistics service
quality improvement
quality
management
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest usystematyzowanie wiedzy na temat doskonalenia jakości w branży usług logistycznych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na procesy magazynowe. Wyspecyfikowano metody i narzędzia doskonalenia jakości. Przedstawiono przykład praktyczny zastosowania metody Bow-Tie w odniesieniu do procesu magazynowania. Uwagę skupiono na przykładowych charakterystykach jakości w tym obszarze. Przywołując stosowną literaturę, omówiono zagadnienie doskonalenia jakości w usługach logistycznych i jego wpływ na doskonalenie realizowanych procesów magazynowych. Przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwie transportowym, mającym w swej ofercie również usługi magazynowe. W podsumowaniu artykułu wskazano obszary naukowe, w których zaprezentowane zagadnienie wymaga dalszych analiz. W pracy nad artykułem wykorzystano metodologię badawczą opartą na dedukcji, indukcji, analizie i syntezie systemowej, w tym wnioskowaniu.
The aim of the article is to systematize knowledge about quality improvement in the logistics services industry, with particular attention to storage processes. The methods and tools for quality improvement have been specified. A practical example of the Bow-Tie method applied to the storage process has been presented. Attention was focused on an exemplary quality characteristics in this area. Recalling the relevant literature, the issue of quality improvement in logistics services and its impact on the improvement of storage processes, is discussed. The results of the own research carried out at a transport company, also offering warehouse services, are presented. The article summarizes the scientific areas in which the presented issue requires further analysis. In the course of the work on the article a research methodology based on deduction, induction, analysis and system synthesis, including inference, has been used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies