Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The concept of risk tolerability matrix determination for aeronautical data and information chain

Tytuł:
The concept of risk tolerability matrix determination for aeronautical data and information chain
Autorzy:
Dudek, E.
Kozłowski, M.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
aeronautical data
information chain
risk tolerability matrix
łańcuch danych
informacja lotnicza
macierz tolerancji ryzyka
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This article is a continuation of the Authors’ study on the ways to ensure the quality and safety of aeronautical data and information in the entire process (considered as the supply chain) of those data and information creation, collection, processing and publication. In its content attention was paid to air traffic proactive safety management aa well as the need to manage identified incompatibilities. The risk assessment and tolerability matrices arising from ICAO specifications were presented, and then on their bases, the concept of such matrices determination for aeronautical data and information chain was developed. In addition, the criteria for consequences’/effects’ of incompatibilities appearance assessment related strictly to air transport were elaborated. In the summary directions for further analysis were pointed out, leading to carrying out a full risk assessment analysis of the discussed chain with the use of the FMEA method.
Artykuł stanowi kontynuację prac Autorów nad zagadnieniem sposobu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa danych i informacji lotniczych w całym procesie (rozpatrywanym jako łańcuch dostaw) ich tworzenia, gromadzenia, przetwarzania i publikacji. W jego treści zwrócono uwagę na proaktywne zarządzanie bezpieczeństwem w ruchu lotniczym oraz konieczność zarządzania zidentyfikowanymi niezgodnościami. Przedstawiono macierze oceny i tolerancji ryzyka zawarte w specyfikacjach ICAO, a następnie na ich podstawie opracowano koncepcję wyznaczenia takich macierzy dla łańcucha danych i informacji lotniczych. Ponadto opracowano kryteria oceny konsekwencji/skutków wystąpienia niezgodności w odniesieniu bezpośrednio do transportu lotniczego. W podsumowaniu wskazano kierunki dalszych prac, prowadzących do przeprowadzenia pełnej analizy oceny ryzyka omawianego łańcucha metodą FMEA.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies