Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Symulacyjne badanie ruchu pojazdu z napędem hydrostatycznym

Tytuł:
Symulacyjne badanie ruchu pojazdu z napędem hydrostatycznym
Autorzy:
Grzesikowski, W.
Knap, L.
Makowski, M.
Pokorski, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
badanie symulacyjne
ruch pojazdu
napęd hydrostatyczny
simulation testing
vehicle movement
hydrostatic
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy zmodelowano hydrostatyczny napęd pojazdu zasilanego z akumulatora hydropneumatycznego. Przedstawiono matematyczny opis procesów związanych z termodynamiczną przemianą gazu w akumulatorze oraz przetwarzaniem energii gazu na energię kinetyczną pojazdu. Oprócz tego rozpatrywano układ sterowania napędem realizującym zakładany cykl jazdy pojazdu. Dla wybranego układu napędowego pojazdu wykonano komputerową symulację ruchu obejmującego rozruch, jazdę ze stałą prędkością oraz odzyskowe hamowanie. Przedstawiono wybrane wyniki obliczeń ilustrujące proces przetwarzania energii w układzie napędowym. Na podstawie analizy uzyskanych wyników sformułowano wnioski dotyczące modyfikacji modelu napędu oraz układu sterowania.
We present results of mathematical and numerical studies of a vehicleequipped with a hydrostatic drive with hydro-pneumatic accumulator. Weformulate and analyze a mathematical description of the process relatedto the thermodynamic conversion of gas in the accumulator and conversionof gas energy into kinetic energy of the vehicle. In addition, the drivecontrol system is considered during the vehicle motion with assumed ECE15 drive cycle. For the vehicle powertrain considered, computersimulations of the vehicle motion during accelerations and regenerativebraking have been conducted. We discuss their results in order toillustrate the process of energy conversion in the hydrostatic drive andhydro-pneumatic accumulator. On the basis of these results,modifications of both the mathematical model and control system aresubsequently proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies