Tytuł pozycji:
Obszary CSR w przedsiębiorstwach z branży TSL na przykładzie firm Adampol SA, Grupy Raben oraz PKP Cargo SA
Artykuł podzielono na trzy części. W pierwszej z nich przedstawiono ideę społecznej odpowiedzialności biznesu, która staje się coraz popularniejszą koncepcją zarządzania firmą. Szczególną uwagę zwrócono na obszary CSR. W kolejnej części artykułu omówiono sytuację na rynku usług TSL w Polsce. W trzeciej części artykułu opisano działania trzech przedsiębiorstw z branży TSL popularyzujących ideę społecznej odpowiedzialności biznesu w naszym kraju. Celem artykułu jest wskazanie obszarów CSR, w których odpowiedzialne społecznie wybrane firmy z branży TSL podejmują działania.
Corporate social responsibility is becoming more and more popular concept of company management. By implementing CSR strategy companies are building a positive image and trust among its stakeholders. This article presents the idea of corporate social responsibility. Special attention has been paid to CSR areas. Article also discusses the situation of logistics industry in Poland. Next part of the article describes the operation of the three companies of the logistics industry that promote the idea of corporate social responsibility in our country. The purpose of the article is to indicate the CSR areas in which the socially responsible companies of the logistics industry are taking action.