Tytuł pozycji:
Wpływ dostępu do informacji o zapasach na zachowania klientów e-handlu
Informacja o zapasach dostępnych z poziomu klienta jest istotnym zasobem firmy. Umiejętne wykorzystanie tej informacji może okazać się korzystne dla klientów poszukujących efektywnej obsługi logistycznej w sferze e-handlu. Klienci przeszukując zasoby Internetu, w poszukiwaniu określonych towarów dokonują wyboru znajdujących się tam ofert na podstawie wielu kryteriów. Jednym z nich jest umożliwienie dostępu do informacji o dostępnych zapasach towaru. Celem artykułu jest wyjaśnienie motywów takiego postępowania oraz przedstawienie korzyści dla klienta wynikających z przyjęcia strategii informowania i aktualizacji danych o zapasach w wirtualnej sieci Internetu. Zamieszczone wyniki badań umożliwiają zrozumienie powodów określonych zachowań klientów wobec udostępnianych informacji o zapasach na stronach dostawców i producentów.
Information about inventory available from the customer level is an important resource of the company. Skilful use of this information may turn out to be beneficial for customers seeking effective logistics services in the e-commerce field. When searching for Internet resources, customers search for specific products and choose offers based on a number of criteria. One of them is to enable access to information on available stock of goods. The purpose of the article is to explain the motives of such conduct and to present the benefits for the client resulting from the adoption of the strategy for informing and updating stock data in the virtual Internet network. The presented research results allow to understand the reasons for customer behavior towards the information on inventory available on supplier and producer websites.