Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysing economic growth and environmental quality: a classical and Bayesian approach

Tytuł:
Analysing economic growth and environmental quality: a classical and Bayesian approach
Autorzy:
Yang, Fan
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
classical statistics
Bayesian statistics
ecological environment
economic growth
Zhejiang Province
statystyka klasyczna
statystyka bayesowska
środowisko ekologiczne
wzrost ekonomiczny
Zhejiang
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This empirical study investigates the intricate relationship between the ecological environment and economic growth within the context of Zhejiang Province, China - a region characterised by its rapid urbanisation and significant economic development. By analysing data spanning from 2011 to 2020, the research applies the Environmental Kuznets Curve (EKC) model, which hypothesises an inverted U-shaped relationship between environmental degradation and economic growth, within both classical and Bayesian statistical frameworks to examine the province’s per capita GDP. Findings from both statistical approaches reveal a distinct correlation between economic progression and environmental conditions, underscoring the Environmental Kuznets Curve hypothesis. Additionally, this study conducts a comparative analysis between Vector Autoregression (VAR) and Bayesian Vector Autoregression (BVAR) models to evaluate their predictive capabilities concerning the interplay between ecological health and economic advancement in Zhejiang. The BVAR model, with its incorporation of Bayesian statistics, demonstrates superior forecasting precision, providing valuable insights into the dynamics governing the relationship between economic growth and the ecological environment in Zhejiang Province.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies