Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wpływu skokowej zmiany sztywności w postaci przegubu na projektowanie wybranych układów konstrukcyjnych jednonawowej hali stalowej

Tytuł:
Analiza wpływu skokowej zmiany sztywności w postaci przegubu na projektowanie wybranych układów konstrukcyjnych jednonawowej hali stalowej
Autorzy:
Kłos, Marzena
Dragan, Dawid
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
hala stalowa
płatew
układ konstrukcyjny
układ poprzeczny
przegub
stan graniczny nośności
stan graniczny użytkowalności
steel hall
purlin
structural system
transverse system
hinge
ultimate limit state
serviceability limit state
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem analiz są wybrane elementy konstrukcyjne hali stalowej: płatew oraz główny układ poprzeczny. W etapie wyjściowym płatew zaprojektowano jako pięcioprzęsłową belkę ciągłą, a główny układ poprzeczny jako dźwigar połączony sztywno ze słupami zamocowanymi na sztywno. W kolejnych krokach w elementach konstrukcyjnych wprowadzano skokowe zmiany sztywności. Analizowano odpowiednio od jednej do czterech zmian sztywności w postaci przegubu. Zbierano wyniki maksymalnych sił przekrojowych i ugięć dla poszczególnych lokalizacji przegubów i porównano je z wartościami wyjściowymi. Przeprowadzona analiza pozwala wskazać najbardziej niekorzystne lokalizacje wystąpienia skokowej zmiany sztywności w analizowanych układach, dając informację, gdzie należy unikać projektowania połączeń przegubowych.
The subject of the analyses are selected structural elements of the steel hall purlin and elements of the main transverse system. An the initial stage, the purlin was designed as a five-span continuous beam and the main transverse system as a girder connected rigidly to rigidly fixed columns. Further in the process, some step changes in stiffness were applied in structural elements. One to four stiffness changes per joint were analysed respectively. The results of maximum cross-sectional forces and deflections for individual joint locations were collected and compared with the initial values. The conducted analysis allows to indicate the most unfavorable locations of the occurrence of a step change in stiffness in the analyzed systems, providing information on where to avoid the design of articulated joints.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies