Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet przedsiębiorczy : moda czy konieczność?

Tytuł:
Uniwersytet przedsiębiorczy : moda czy konieczność?
Autorzy:
Pietrzak, P.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
nowe zarządzanie publiczne
szkolnictwo wyższe
uniwersytet przedsiębiorczy
new public management
higher education
entrepreneurial university
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Stale zmniejszający się poziom finansowania publicznego, rosnąca biurokratyzacja czy umasowienie kształcenia sprawiają, że uczelnie coraz częściej działają zgodnie z logiką New Public Management (nowe zarządzanie publiczne), zaś idea uniwersytetu przedsiębiorczego staje się jednym z głównych punktów odniesienia w międzynarodowych i europejskich debatach o przyszłości szkolnictwa wyższego. Terminologia używana w biznesie coraz częściej służy do opisu działalności akademickiej. Wykorzystywane są takie pojęcia jak: „produkcja wiedzy”, „podaż usług edukacyjnych”, „rynek usług edukacyjnych”, czy „efektywność funkcjonowania szkół wyższych”. Jednocześnie część środowiska akademickiego dostrzega w dokonującej się transformacji zagrożenie dla tradycyjnego modelu uczelni, eksponującego takie wartości jak: wolność intelektualna, bezinteresowna nauka, dążenie do prawdy. Celem niniejszego artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy uniwersytet przedsiębiorczy jest chwilową modą, czy też koniecznością wynikającą z dokonujących się przemian społeczno-gospodarczych?
The decreasing level of public funding, increasing bureaucracy, and learning disruption make universities more and more active in New Public Management logic, and the idea of entrepreneurial university is becoming one of the main points of reference in international and European debates on the future of higher education. Business terminology is used to describe academic activities. The terms “knowledge production”, “supply of educational services”, “education services market” or “efficiency of higher education institutions” are used. At the same time, a part of the academic community sees a threat to the traditional model of the university, exposing such values as intellectual freedom, unselfish learning, the pursuit of truth in the ongoing transformation. The aim of this article is to answer the question of whether entrepreneurial university is a temporary fashion or a necessity resulting from socio-economic changes?
Różna numeracja bibliografii

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies