Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experimental and Numerical Determination of the Aerodynamic Characteristics of a Cruise Missile Model

Tytuł:
Experimental and Numerical Determination of the Aerodynamic Characteristics of a Cruise Missile Model
Autorzy:
Maślanka, Wojciech
Kachel, Stanisław
Frant, Michał
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
aerodynamics
wind tunnel
computational fluid dynamics
aerodynamika
tunel aerodynamiczny
obliczeniowa dynamika płynów
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
A model of a cruise missile was tested in symmetrical air flow in a low-speed wind tunnel of the Military University of Technology (Warsaw, Poland). A virtual model of the missile was developed, and the geometry of the computational domain was built in the CAD environment of the ANSYS computational software suite. The domain was discretised in the ANSYS Meshing application, creating a hybrid computational mesh. Boundary conditions were determined in the ANSYS Fluent application, and physical (turbulent compressible flow) and numerical models were selected. Calculations were performed for three different turbulence models - Spalart-Almaras, realizable k-ε, and SST k-ω - and the results were compared to find the model providing the best convergence with in-tunnel measurements.
W tunelu aerodynamicznym małych prędkości Wojskowej Akademii Technicznej przeprowadzono badania modelu pocisku manewrującego w opływie symetrycznym. Opracowano wirtualny model pocisku i zbudowano geometrię domeny obliczeniowej w środowisku CAD pakietu obliczeniowego ANSYS. Domenę poddano dyskretyzacji w programie ANSYS Meshing, w wyniku czego utworzona została hybrydowa siatka obliczeniowa. W programie ANSYS Fluent określono warunki brzegowe, oraz dobrano modele fizyczne (opływ turbulentny, ściśliwy) i numeryczne. Obliczenia przeprowadzono dla trzech różnych modeli turbulencji - Spalart-Almaras, realizable k-ε, oraz SST k-ω, a wyniki porównano wskazując model zapewniający najlepszą zbieżność z pomiarami tunelowymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies