Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena zdolności pokonywania terenu o niskiej nośności przez pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 14 ton

Tytuł:
Ocena zdolności pokonywania terenu o niskiej nośności przez pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 14 ton
Autorzy:
Dąbrowska, A.
Łopatka, M.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
teren o niskiej nośności
pojazd o DMC 14 t
metoda VCI
metoda MMP
low load capacity terrain
vehicle with GVW 14 t
VCI method
MMP method
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Referat dotyczy oceny zdolności pokonywania terenu o niskiej nośności przez pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 14 ton. Metoda polegająca na wyznaczeniu nacisków nominalnych (średnich) nie jest w tym przypadku wiarygodna z uwagi na specyficzne cechy gruntu. Stąd, do oceny zdolności pokonywania takiego terenu wykorzystuje się metody analityczne – metodę średnich nacisków maksymalnych MMP i metodę VCI, które uwzględniają wartość nacisków maksymalnych i wymiary geometryczne układu jezdnego. Ocenę zdolności pokonywania terenu o niskiej nośności przeprowadzono w oparciu o pierwszą z ww. metod, zakładając standardowy układ jezdny 4x4 i ogumienie 14.00 R20. Ponadto, przeanalizowano również alternatywne rozwiązania uwzględniające obniżenie i zwiększenie masy pojazdu oraz zastosowanie ogumienia 16.00 R20. W referacie umieszczone zostało zestawienie wyników przeprowadzonych obliczeń i ich podsumowanie.
The paper investigates the evaluation of ability to overcome low load capacity terrain by vehicles with 14 ton gross vehicle weight (GVW). Method based on the nominal (mean) value of ground pressure is not reliable in this case because of specific ground features. Hence, to evaluate the ability to overcome such a terrain the analytical methods are used – most popular are the MMP and VCI methods, which take under consideration both the value of maximum pressure and geometric dimensions of chassis system. In this paper, the first of aforementioned methods was used to conduct an analysis concerning the mobility level of vehicles with GVW 14 ton with standard 4x4 chassis system and tires 14.00 R20. Moreover, an analysis for alternative solutions with decreased GVW, increased GVW and tires 16.00 R20 were carried out. Obtained results, discussion and conclusion are included.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies