Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Study on guided slot-oriented hydraulic fracturing and enhanced permeability application technology in Pingdingshan coal mine

Tytuł:
Study on guided slot-oriented hydraulic fracturing and enhanced permeability application technology in Pingdingshan coal mine
Autorzy:
Shen, Zhiyuan
Wang, Chunting
Yang, Zhenlong
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
szczelinowanie hydrauliczne
wydobycie gazu
symulacja numeryczna
directional hydraulic fracturing
gas extraction
extraction radius
COMSOL multiphysics numerical simulation
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
To address the issue of low permeability in the coal seam of Pingdingshan coal mine, this study proposes a directional hydraulic fracturing technique enhanced by a preset guide groove, aimed at improving coal seam extraction efficiency. The COMSOL Multiphysics simulation software is utilized to develop a coupling model that integrates coal rock stress, damage, and permeability during hydraulic fracturing. The study examines the changes in the elastic damage modulus and effective extraction radius under the influence of the guide groove, with field tests conducted on the 24130 working face. Results from both numerical simulations and field tests reveal that the horizontal principal stress exceeds the vertical principal stress under the influence of the guide channel, leading to horizontal tensile fractures in the rock stratum. Post-fracturing, the average gas concentration in the extraction borehole reached 42.4%, with an average pure gas extraction rate of 0.0098 m3/min, and an effective extraction radius of 3.6 m, aligning well with the simulation results.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies