Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Skutki wykorzystania systemu start–stop w warunkach jazdy miejskiej

Tytuł:
Skutki wykorzystania systemu start–stop w warunkach jazdy miejskiej
Autorzy:
Cieślik, W.
Pielecha, I.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
system start-stop
zmienne warunki ruchu
combustion engines
start-stop system
transient conditions
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł omawia wpływ systemu zatrzymywania i uruchamiania silnika na warunki pracy napędu w ruchu miejskim. Motywacją do realizacji podjętego tematu było oszacowanie korzyści z zastosowania systemu start–stop w aspekcie zwiększającego się udziału produkowanych pojazdów wyposażonych w taki układ. W artykule omówiono globalną sprzedaż pojazdów wyposażonych w układ start–stop na tle pojazdów hybrydowych. Przedstawione zostały ogólne wymagania aktywacji systemu oraz metodyka prowadzonych badań. Analizy wskaźników pracy silnika spalinowego podczas biegu jałowego dokonano na podstawie badań pojazdu osobowego typu micro hybrid wyposażonego w system start–stop. Wskazano korzyści wynikające z ogra-niczonej pracy silnika spalinowego w warunkach biegu jałowego oraz oszacowano oszczędność paliwa w per-spektywie wykorzystania systemu start–stop w warunkach jazdy miejskiej typowej aglomeracji.
The article discusses the impact of engine stopping and starting on conditions of operation of drive system in urban traffic. The motivation for the realization of the undertaken subject was assessment of the benefits of using a start–stop system in the aspect of increasing share of vehicles equipped with such a system. The article discusses the global sale of vehicles equipped with the start–stop system compared to the hybrid vehicles. There are presented general requirements for system activation and the methods of conducting tests. Analysis of the operational indexes of the combustion engine during idling were made on the basis of the tests of the passenger car of micro hybrid type equipped with the start–stop system. There were pointed out benefits ensuing from the reduction of the share of combustion engine operation during idling and also were estimated fuel savings due to the use of the start-stop system while driving in typical urban agglomeration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies