Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie właściwości dławików z rdzeniem hybrydowym

Tytuł:
Badanie właściwości dławików z rdzeniem hybrydowym
Autorzy:
Detka, Kalina
Ligęza, Sebastian
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
dławik hybrydowy
transformator
materiał ferromagnetyczny
hybrid inductor
transformer
ferromagnetic material
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy zaproponowano nowe rozwiązanie dławika zawierającego rdzeń hybrydowy składający się z dwóch połączonych ze sobą rdzeni ferromagnetycznych o identycznych rozmiarach wykonanych z różnych materiałów. Do badań wykorzystano 2 dławiki zawierające rdzenie hybrydowe ferrytowo – proszkowy oraz ferrytowo-nanokrystaliczny. Zbadano wpływ składowej stałej prądu na indukcyjność dławików zawierających rdzenie hybrydowe i temperaturę tych rdzeni . Z przeprowadzonych badań wynika, że zastosowanie rdzenia hybrydowego ferrytowo – proszkowego pozwoliło na uzyskanie wyższych wartości indukcyjności w całym rozważanym zakresie prądu polaryzującego i prawie 10 % niższej wartości temperatury rdzenia od dławika z rdzeniem hybrydowym ferrytowo - nanokrystalicznym.
The paper proposes a new solution of inductor containing a hybrid core consisting of two connected ferromagnetic cores of identical sizes, made of different materials. Two inductors containing hybrid ferrite-powder and ferrite-nanocrystalline cores were used for the investigations. Using the known measurement set-up, the influence of the direct current on the inductor inductance and its core temperature was investigated. The investigations show that the use of a ferrite-powder hybrid core allowed to obtain higher inductance values in the whole range of direct current and almost 10% lower value of core temperature.
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies