Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Changes in the overdrive signal of the electric motor of Trimble's EZ-Pilot parallel driving system

Tytuł:
Changes in the overdrive signal of the electric motor of Trimble's EZ-Pilot parallel driving system
Autorzy:
Zagórda, Mirosław
Kiełbasa, Paweł
Akinsunmade, Akinniyi
Findura, Pavol
Data publikacji:
2025
Słowa kluczowe:
precision agriculture
telematic
mechanical engineering
rolnictwo precyzyjne
telematyka
inżynieria mechaniczna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Tests on changes in the overdrive signal of the electric motor of the parallel driving system were carried out for 3 modes of parallel driving. Measurements were carried out when driving automatically in straight lines, curves and making turns. A set consisting of a Trimble CFX-750 navigation panel together with the EZ-Pilot automatic driving system and a DCM-300 modem for receiving the RTK correction (RTN) transmitted over the GPRS network were used as additional devices mounted on the tractor and performing the function of automatic driving on parallel lines. The tests carried out showed that the smallest operating times of the system's motor on the same measurement sections occurred when driving on straight lines at a speed of 10 km h-1. In many cases, the terrain and uneven surface on the first drive contributed to an increase in the operating time of the motor, and thus increased the load on the electrical system.
Badanie zmian sygnału przesterowania silnika elektrycznego układu jazdy równoległej przeprowadzono dla 3 trybów jazdy równoległej. Pomiary przeprowadzono podczas jazdy automatycznej po liniach prostych, łukach i wykonywaniu zakrętów. Zestaw składający się z panelu nawigacyjnego Trimble CFX-750 wraz z systemem automatycznej jazdy EZ-Pilot oraz modemu DCM-300 do odbioru poprawki RTK (RTN) transmitowanej siecią GPRS wykorzystano jako dodatkowe urządzenia montowane na ciągniku i realizujące funkcja automatycznej jazdy po liniach równoległych. Przeprowadzone badania wykazały, że najmniejsze czasy pracy silnika układu na tych samych odcinkach pomiarowych wystąpiły podczas jazdy po liniach prostych z prędkością 10 km h-1. W wielu przypadkach ukształtowanie terenu i nierówna nawierzchnia na pierwszym jeździe przyczyniły się do wydłużenia czasu pracy silnika, a tym samym do zwiększenia obciążenia instalacji elektrycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies