Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wasserstein Distance-EEMD Enhanced Multi-Head Graph Attention Network for Rolling Bearing Fault Diagnosis Under Different Working Conditions

Tytuł:
Wasserstein Distance-EEMD Enhanced Multi-Head Graph Attention Network for Rolling Bearing Fault Diagnosis Under Different Working Conditions
Autorzy:
Wang, Xingbing
Yao, Yunfeng
Gao, Chen
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
ensemble empirical mode decomposition
Wasserstein distance
multi head graph attention Network
fault diagnosis
rolling bearing
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Traditional fault diagnosis models often overlook the interconnections between segments of vibration data, resulting in the loss of critical feature information. Additionally, the vibration signals of rolling bearings exhibit non-linear behaviors during operation. Therefore, an efficient fault diagnosis model tailored for rolling bearings is proposed in this paper. In the proposed model, the 1D vibration signals are first preprocessed using ensemble empirical mode decomposition (EEMD). This technique generates multiple intrinsic mode functions (IMF) as individual nodes. The percentage distance between each node is calculated using the Wasserstein distance (WD) to capture the relationships between nodes and use it as the edge weights to construct a node graph. This unique approach enhances the transformation of 1D vibration signals into a node graph representation, preserving important information. An improved multi-head graph attention network (MGAT) model is established to extract features and perform classification on the node graph. This MGAT model effectively utilizes the relationships between nodes and enhances the accuracy of fault diagnosis. The experimental results demonstrate that the proposed method achieves higher accuracy compared to similar modelswhile requiring less processing time. The proposed approach contributes significantly to the field of fault diagnosis for rolling bearings and provides a valuable tool for practical applications.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies