Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Attitudes towards insect-based foods: the Polish consumer perspective

The aim of the article was to assess Polish consumers’ attitudes towards insect-based products according to respondents’ gender, age, place of residence, level of education and material situation. The study used a quantitative approach based on data from an online survey conducted in 2023 with 631 Polish respondents. The survey included 15 variables measured on a five-point scale describing consumers' attitudes towards insect-based food. Descriptive statistics and exploratory factor analysis were used to identify the key components that define consumer attitudes and behaviours towards insect-based food. The results suggest that Polish consumers generally lack sufficient information on this category of products and are not inclined to spend time looking for it. Instead, they show a certain level of reluctance towards this type of food. Consumers do not perceive it as healthy, safe or nutritious. The research findings suggest that the adoption of insect-based food among Polish consumers may be problematic.
Celem artykułu była ocena postaw polskich konsumentów wobec produktów na bazie owadów, w zależności od płci, wieku, miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia i sytuacji materialnej respondentów. W badaniu zastosowano podejście ilościowe oparte na danych z ankiety internetowej przeprowadzonej w 2023 r. z udziałem 631 polskich respondentów. Kwestionariusz ankietowy zawierał 15 zmiennych mierzonych w pięciostopniowej skali opisujących stosunek konsumentów do żywności na bazie owadów. Statystyki opisowe i eksploracyjna analiza czynnikowa zostały wykorzystane do zidentyfikowania kluczowych czynników, które definiują postawy i zachowania konsumentów wobec żywności na bazie owadów. Wyniki badań wykazały, że polscy konsumenci generalnie nie posiadają wystarczających informacji na temat tej kategorii produktów i nie są skłonni poświęcać czasu na ich poszukiwanie. Respondenci wykazują również pewien poziom niechęci do tego typu żywności. Konsumenci nie postrzegają jej jako zdrowej, bezpiecznej i odżywczej żywności. Wyniki badań wskazują, że przyjęcie żywności na bazie owadów wśród polskich konsumentów może być problematyczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies