Tytuł pozycji:
Pomiary luminancji wybranych reklam usytuowanych w otoczeniu dróg
Reklamy świetlne instalowane w otoczeniu dróg mogą stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obiekty tego typu szczególnie w porze nocnej w przypadku nadmiernej luminancji i znalezienia się w polu widzenia kierowcy mogą powodować olśnienie oraz stwarzać potencjalnie niebezpieczeństwo przy wykonywaniu manewrów w ruchu drogowym. W Polsce nie określono dotychczas wymagań prawnych zdefiniowanych poziomem luminancji powierzchni reklamy. W artykule zaprezentowano przykładowe pomiary luminancji wybranych reklam świetlnych usytuowanych w obszarze pola widzenia kierowcy. Badania przeprowadzono w mieście Warszawa.
Light advertisements that are being installed next to roadways can potentially endanger traffic safety. This type of objects, especially in the night, in case of excessive luminance and getting in the driver's sight, can cause dazzle and potentially increase risk of traffic maneuvers. In Poland as of today there are no legal regulations that would define luminance levels of advertising surface. In this article are presented exemplary luminance readings of selected light advertisements situated in driver's area field. Research was conducted in city of Warsaw.