Tytuł pozycji:
Napęd pojazdu elektrycznego z wielofazowym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi
W pojazdach z napędem elektrycznym popularnym rozwiązaniem jest stosowanie silników synchronicznych z magnesami trwałymi. Dzięki wysokiej gęstości mocy i wydajności, zwłaszcza silniki wielofazowe, doskonale sprawdzają się w aplikacjach, które wymagają dużej niezawodności pracy. W pracy zaprezentowano badania symulacyjne układu napędowego z 3-fazowym i 5-fazowym silnikiem PMSM. Opracowano komputerowe modele napędów oraz przeprowadzono badania dla zadanych warunków pracy i założeniu uszkodzenia obwodu zasilania silników. Obserwowano charakterystyki czasowe wybranych wielkości elektromechanicznych oraz porównano uzyskane wyniki.
Presently permanent magnet synchronous motors (PMSM) are the main types of motors used for electric vehicles. Owing to its high power density and high efficiency, a multiphase fault-tolerant permanent-magnet synchronous machine is often considered an excellent solution for reliable applications. This paper described computer models of 3-phase and 5-phase permanent magnet motor drives. The simulation results are presented.