Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Applying Notions and Methods of Fuzzy Set Theory to Analysis of Microstructure of Cotton Fracture

Tytuł:
Applying Notions and Methods of Fuzzy Set Theory to Analysis of Microstructure of Cotton Fracture
Autorzy:
Sarna, W.
Włochowicz, A.
Sarna, M.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
cotton fibres
fibre fracture
microstructure
maturity
fuzzy set theory
SEM images
włókna bawełniane
przełom włókna
mikrostruktury
dojrzałość
teoria zbiorów rozmytych
obrazy SEM
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The degree of cotton maturity is a significant parameter characterising the properties of a fibre. Many textile properties depends on the degree of cotton maturity. A frequently applied method for determining this is based on the so-called ‘Russian standards’ which have been long applied in Poland. This paper proposes another method for determining the degree of cotton maturity, based on a cotton fracture image from a scanning electron microscope. For this analysis of the cotton image, the elements of fuzzy set theory are applied. Since categories of images of cotton fracture do not have clearly defined boundaries, the application of fuzzy set theory for determining the degree of maturity seems justified.
Stopień dojrzałości bawełny jest znaczącym parametrem, charakteryzującym właściwości włókna, a co za tym idzie wiele właściwości wyrobów włókienniczych jest od niego zależnych. W celu określenia stopnia dojrzałości, przez długi okres czasu stosowano w Polsce metodę opartą na „standardach rosyjskich”. W artykule tym zaproponowano inną metodę do określania stopnia dojrzałości bawełny, opartą na analizie obrazu przełomu włókna wykonanym za pomocą mikroskopu elektronowego. Dla analizy obrazu bawełny zastosowano elementy teorii „zbioru rozmytego”. Ponieważ kategorie obrazu przełomu włókna bawełny nie mają jasno zdefiniowanych granic, to zastosowanie teorii „zbioru rozmytego” do określenia stopnia dojrzałości wydaje się być uzasadnione.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies