Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poprawa ekonomiki użytkowania silników z samoczynnym zapłonem poprzez dodatek LPG

Tytuł:
Poprawa ekonomiki użytkowania silników z samoczynnym zapłonem poprzez dodatek LPG
Autorzy:
Kuna-Broniowski, M.
Makarski, P.
Piekarski, W.
Kuna-Broniowska, I.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
silnik o zapłonie samoczynnym ZS
dodatki do paliw
LPG
compression ignition engine
fuel additives
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Silniki z samoczynnym zapłonem (ZS) charakteryzują się znaczną sprawnością przekształcania energii paliwa, na energię mechaniczną - stąd ich dominująca rola w transporcie towarowym i transporcie osobowym. Jednakże wysoka cena paliw stosowanych do ich napędu, skłania do poszukiwania nowych sposobów obniżenia kosztów eksploatacji. Jednym z takich sposobów jest dodawanie tańszych rodzajów paliw do zazwyczaj stosowanego oleju napędowego (ON). Dodatki te muszą być tak dobrane i stosowane aby nie wpływały niekorzystnie na pracę i trwałość silnika. Powinny być również łatwo adoptowane do silników będących już w eksploatacji. Stawiane wyżej wymagania spełnia dobrze dodatek LPG do paliwa. Z jednej strony jest on ponad 50% tańszy niż ON a z drugiej nie powoduje niekorzystnych efektów pracy silnika. W artykule przedstawiono korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania dodatku LPG w silnikach ZS, wynikające zarówno z niższych kosztów paliw gazowych jak i poprawy sprawności silnika.
Diesel motors are characterized by good energy efficiency conversion from fuel, to the mechanical energy-hence their dominant role in freight transport and passenger transport. However, the high price of fuels used for their propulsion, incline to look for new ways to reduce operating costs. One such way is adding lower-priced types of fuels to the usually used petrol. These additives must be chosen and applied so as not to affect the quality of work and life of the engine. Should also be easily adopted to the engines which are already in service. Given the above requirements meet well addition LPG to petrol. On the one hand, is about 50% cheaper than petrol-and, on the other hand, does not cause any adverse effects to the operation of the engine. The paper shows the economic benefits arising from the use of the additive for LPG in diesel engines, the resulting lower costs with diesel fuels as well as improve the efficiency of the engine.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies