Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie systemów informacji geograficznej do wspomagania analizy rozpływu prądów błądzących pochodzenia trakcyjnego

Tytuł:
Wykorzystanie systemów informacji geograficznej do wspomagania analizy rozpływu prądów błądzących pochodzenia trakcyjnego
Autorzy:
Szymenderski, J.
Machczyński, W.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
prądy błądzące
programowanie obiektowe
analiza przestrzenna
internetowe bazy danych
GIS
OpenStreetMap
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy opisano możliwość wykorzystania systemów informacji geograficznej do wspomagania złożonych algorytmów obliczeniowych. W pierwszej części przedstawiono charakterystykę algorytmów numerycznych pod względem złożoności obliczeniowej oraz środków potrzebnych do ich realizacji i sposobu przedstawienia wyników. Kolejna część niniejszego artykułu poświęcona jest systemom informacji geograficznej. Scharakteryzowano ich podstawowe własności oraz przedstawiono przykładowy system oparty na internetowej bazie danych OpenStreetMap. Kolejną część stanowi omówienie oprogramowania komunikującego się z systemem OpenStreetMap w celu uzyskania danych umożliwiających wykonywanie obliczeń rozpływu prądów błądzących w rzeczywistych układach trakcyjnych. Pracę kończą podsumowanie i wnioski.
The paper discusses the possibility of using geographic information systems to support complex algorithms. The first part presents the characteristics of numerical algorithms in terms of computational complexity and resources required for their implementation and presentation of results. The next part of this article is devoted to geographic information systems. Their properties are discussed and an example of a system based on the online database is presented. Another part is a discussion of the software communicates with OpenStreetMap system in order to obtain data that allow calculations of stray currents propagation in real d.c. traction systems. The article ends with summary and conclusions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies