Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współczynniki oporów głównych przenośników taśmowych w kopalniach odkrywkowych węgla brunatnego

Tytuł:
Współczynniki oporów głównych przenośników taśmowych w kopalniach odkrywkowych węgla brunatnego
Autorzy:
Gładysiewicz, L.
Król, R.
Kisielewski, W.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
fikcyjny współczynnik tarcia
obciążenie przenośnika
napęd przenośnika
friction coefficient
resistance coefficient
conveyor drive
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podstawowym parametrem, określającym wielkość oporów ruchu przenośnika taśmowego, jest współczynnik oporów głównych i, zwany także zastępczym (fikcyjnym) współczynnikiem tarcia. Jest to przede wszystkim parametr wykorzystywany w obliczeniach metodą podstawową (DIN 22101, PN-93/M-46552, ISO 5048). Na podstawie tego współczynnika można też wstępnie oszacować jakość przenośnika pod kątem energochłonności napędu. Wielkość współczynnika oporów głównych może być wyznaczana na podstawie pomiaru mocy czynnej napędu, pomiaru czasu swobodnego wybiegu przenośnika lub na podstawie pomiarów oporów ruchu przenośnika. W artykule przedstawiono i przeanalizowano eksperymentalnie wyznaczone współczynniki oporów głównych dla różnych rozwiązań konstrukcyjnych przenośnika, zastosowanych taśm przenośnikowych i krążników oraz dla zmiennych temperatur powietrza. Wykazano, że współczynnik ten zależy od stopnia załadowania przenośnika.
The primary parameter determining the value of the resistance to motion of belt conveyor is the main resistance coefficient f also reffered to as the artificial friction coefficient. This coefficient is primary used in calculation of belt conveyor resistance to motion accordingly to DIN 22101, PN-93/M-46552, ISO 5048 standards. On the basics of coefficient it is also possible to pre-estimate the quality of the belt conveyor in terms of energy consumption of belt conveyor drive. The value of f coefficient may be determined by measuring the drive active power, coasting time or by measuring the belt conveyor resistence to motion. The paper presents and analyzes the esperimentally determined f coefficients for different design solutions of belt conveyors, types of conveyors belts and idlers as well as for variable air temperatures. The paper has shown then the f coefficient value depends on the belt conveyor loading.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies