Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Communication and Knowledge Management in Innovative Enterprises : Literature Review Perspective

Tytuł:
Communication and Knowledge Management in Innovative Enterprises : Literature Review Perspective
Autorzy:
Vatamanescu, Elena-Madalina
Wereda, Wioletta
Woźniak, Jacek
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
stakeholders
knowledge management
communication
relationship management
innovative enterprise
interesariusze
zarządzanie wiedzą
komunikowanie się
zarządzanie relacjami
innowacyjne przedsiębiorstwa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main goal of this study is to show how the communication with the main stakeholders in innovative enterprises influences the knowledge management and sharing in the innovative processes. The research method are the critical analysis of the literature, as well as the synthesis. Based on the carried out analyses indicated that knowledge management and knowledge sharing are key to innovative processes and should exploit the potential of ICTs. In addition, the communication with stakeholders - both using traditional and modern means - should be implemented in innovative processes. Traditional forms of communication with stakeholders should not be depreciated. The form of communication determines processes of knowledge management, so it should arise from the possibilities, needs and limitations of the different classes of stakeholders, as well as an enterprise itself.
Głównym celem opracowania jest wskazanie, w jaki sposób komunikowanie się z głównymi interesariuszami w innowacyjnych przedsiębiorstwach wpływa na zarządzanie wiedzą i jej wymianę w procesach innowacyjnych. Metody badawcze to krytyczna analiza literatury, a także synteza. Na podstawie przeprowadzonych analiz wskazano, że zarządzanie wiedzą i dzielenie się nią ma kluczowe znaczenie dla procesów innowacyjnych i powinno wykorzystywać potencjał ICT. Ponadto komunikowanie się z interesariuszami - z wykorzystaniem zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych środków komunikowania się - powinno być wdrażane w procesach innowacyjnych. Tradycyjne formy komunikowania się z interesariuszami nie powinny być deprecjonowane. Forma komunikacji determinuje procesy zarządzania wiedzą, więc powinna wynikać z możliwości, potrzeb i ograniczeń różnych grup zainteresowanych stron, a także samego przedsiębiorstwa.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies