Tytuł pozycji:
Jakość usług logistycznych – rozwiązania wykorzystywane w ostatniej mili przez firmy kurierskie
Na jakość usług logistycznych bezsprzecznie ma wpływ wiele różnorodnych czynników. Firmy kurierskie napotykają ciągły wzrost oczekiwań klienta oraz silną konkurencję. Przedsiębiorstwa te są jednymi z najbardziej dynamicznych w branży TSL. Ich głównym wyzwaniem jest ostatnia mila. Działające na polskim rynku przedsiębiorstwa oferują usługi, takie jak na przykład: Predict e-mail, Pickup, UPS Access Point, UPS My Choice, ParcelShop, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klienta. Celem artykułu jest przedstawienie teoretycznej charakterystyki pojęcia usługi logistycznej oraz praktycznych rozwiązań wykorzystywanych w tak zwanej ostatniej mili przez firmy kurierskie.
The quality of logistics services is undoubtedly influenced by many different factors. Courier companies are faced with a continuous increase in customer expectations and strong competition. These companies are one of the most dynamic in the TSL industry. Their main challenge is the last mile. Companies operating on the Polish market offer services such as: Predict e-mail, Pickup, UPS Access Point, UPS My Choice, Parcel- Shop, which meet the expectations of the customer. The aim of the article is to present theoretical characteristics of the concept of logistic service and practical solutions used in the so-called last mile by courier companies.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).