Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problems of handling ships equipped with AZIPOD propulsion systems

Tytuł:
Problems of handling ships equipped with AZIPOD propulsion systems
Autorzy:
Kobyliński, L.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
manewrowanie statkiem
napęd azymutalny
AZIPOD
transport wodny
ship manoeuvrability
podded propulsion
water transport
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Large ships, mainly large cruise vessels, built during last two decades are quite often equipped with revolutionary propulsion devices known under the name AZIPODs. There are many reasons for choosing AZIPODs as main propulsion units, the main reason being excellent manoeuvring characteristics achieved. However in case of large propulsion units, having power of 15-25 MW, used for propulsion there are also some disadvantages and limitations, the last mainly related to operational factors. Handling of ships equipped with AZIPODS is different from handling conventional ships and in certain manoeuvring situations safety of the ship and of the propulsion units might be endangered.. Therefore some limitations imposed on handling procedures are necessary and it is essential that pilots and masters of ships fitted with AZIPODs must be specially trained.
Duże statki, przede wszystkim wycieczkowce, budowane w ostatnich dwu dekadach wyposażane są zwykle w nowoczesne pędniki azymutalne znane pod nazwą komercyjną AZIPODY. AZIPODY są stosowane głównie dlatego, że zapewniają one statkowi doskonałe właściwości manewrowe. AZIPODY jako główne jednostki napędowe wykazują ponadto wiele zalet, jednakże w przypadku stosowania napędów o dużej mocy, rzędu 15-25 MW występują także pewne niekorzystne zjawiska i konieczne jest wprowadzanie pewnych ograniczeń, głównie w odniesieniu do manewrowania nimi. Manewrowanie statkami wyposażonymi w napęd AZIPODAMI różni się od manewrowania statkami konwencjonalnymi i w niektórych sytuacjach manewrowych bezpieczeństwo statku jak i jednostek napędowych może być narażone. W związku z tym wymagane jest zastosowanie specyficznych ograniczających procedur manewrowania i konieczne jest aby zarówno kapitanowie tych statków jak i piloci portowi przechodzili specjalne przeszkolenie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies