Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stateczność statku w czasie wymiany wód balastowych metodą sekwencyjną

Tytuł:
Stateczność statku w czasie wymiany wód balastowych metodą sekwencyjną
Autorzy:
Chorab, P.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
stateczność statku
wymiana wód balastowych
bezpieczeństwo statecznościowe
ship stability
ballast water exchange
stability safety
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono aktualne podejście do oceny stateczności statku w czasie wymiany wód balastowych metodą sekwencyjną. Przedstawiono zagrożenia wpływające na stateczność statku w czasie tego procesu. Omówione zostały zmiany wybranych parametrów eksploatacyjnych statku na skutek opróżniania i napełniania kolejnych zbiorników wodą balastową. W analizie wzięto pod uwagę ocenę stateczności statku w rzeczywistych warunkach pogodowych tj. na fali. Dokonano obliczeń początkowej wysokości metacentrycznej i ramienia prostującego statku w położeniu na grzbiecie fali. Obliczeń tych dokonano dla różnych stanów załadowania. W obliczaniach przedstawiono jak zmiana kształtu wodnicy pływania statku, objętości podwodnej części kadłuba w zależności od położenia fali jej parametrów i przegłebienia statku wpływa na zmianę ramienia prostującego i początkowej wysokości metacentrycznej statku.
This paper presents the current approach to assessing the stability of the ship during ballast water exchange by sequential method. Presents hazards affecting the stability of the vessel during the process. Discussed changes of selected operating parameters of the ship as a result of emptying and refilling the ballast water tanks. The analysis took into account the assessment of the stability of the ship under real weather conditions such as wave. Initial metacentric height and righting arm of the ship in position on the crest of a wave were calculated. Calculates were made for various loading conditions. In the calculates presented as a change in the shape of a ship waterline, the volume of the underwater part of the hull, depending on the position of the wave parameters and trim the ship is changing righting arm and initial metacentric height of the ship.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies