Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie modelu mikrosymulacyjnego do oceny wariantów poprawy płynności ruchu na odcinku przeplatania – wąskie gardło

Tytuł:
Zastosowanie modelu mikrosymulacyjnego do oceny wariantów poprawy płynności ruchu na odcinku przeplatania – wąskie gardło
Autorzy:
Karoń, G.
Wnuk, D.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
model mikrosymulacyjny
płynność ruchu drogowego
wąskie gardło
aglomeracja górnośląska
microscopic simulation model
traffic flow
traffic organization
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono ocenę wariantów poprawy płynności ruchu na odcinku przeplatania, na którym występują permanentne stany zatłoczenia w godzinach szczytowych [2,3]. Ocenę przeprowadzono z wykorzystaniem zbudowanego modelu mikrosymulacyjnego ruchu drogowego, dla stanu istniejącego oraz trzech zaproponowanych wariantów technicznych. Dla każdego z wariantów oraz dla stanu aktualnego zestawiono trzy podstawowe charakterystyki potoków ruchu: prędkość średnią pojazdów w potoku, kolejki średnie i maksymalne powstające na pasach, gęstości potoków ruchu wraz z wyznaczeniem poziomów swobody ruchu (PSR). Na podstawie tych charakterystyk, przyjętych jako miary efektywności wariantów, wskazano wariant najlepszy pod względem zwiększenia płynności ruchu przed i na omawianym odcinku przeplatania.
The paper presents the assessment of traffic organization changes, for the improvement of traffic conditions, on the main road Upper-Silesian Agglomeration. The exit road includes a weaving traffic section with permanent states of congestion during peak hours [2, 3]. The evaluation was carried out using a microscopic simulation model. The basic characteristics of traffic flows were compared: average speed of vehicles, average and maximum length of queues formed on each of the traffic lanes, density of traffic flows and level of service (LOS). On the basis of these characteristics, taken as measures of efficiency (MOE’s) a discussion was carried out and the best traffic organization variant in terms of increased traffic flow was selected.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies