Tytuł pozycji:
Analizy wstępne w zakresie eco-drivingu w środowisku miejskim
Artykuł przedstawia metodologię przyszłych badań z zakresu eco-drivingu w środowisku miejskim przeprowadzanych na symulatorze pojazdu osobowego AS1200-6. W pracy zawarto między innymi informacje na temat budowy i funkcjonowania stanowiska badawczego. Głównym celem publikacji jest przybliżenie metodyki pomiarowej, opracowanej na potrzeby badań symulacyjnych, dotyczących określenia wpływu ekologicznego stylu jazdy na zużycie paliwa przez pojazd. Autorzy skoncentrowali się głównie na systemowych parametrach pomiarowych z symulacji oraz doborze trasy przejazdu, która w jak największym stopniu ma pozwolić na dokonanie weryfikacji stosowania przez kierowcę różnego sposobu jazdy. Przedstawiono także dalsze kierunki badań w zakresie modyfikacji scenariuszy oraz metody nawigowania badanych kierowców dla uzyskania powtarzalnej trasy przejazdu pojazdem osobowym w środowisku aglomeracji miejskiej. Otrzymane wyniki badań mają się przyczynić do polepszenia programu nauczania przyszłych adeptów ośrodków ruchu drogowego oraz lepszego zrozumienia reakcji kierowców w środowisku miejskim w ujęciu eco-drivingu.
The article presents methodologies for future research in the field of eco-driving conducted in an urban environment, carried out on a AS 1200-6 passenger car simulator. This paper concluded inter alia information about architecture and functionality the test stand. The main objective of the publication is to present measurement methodology, developed for the purpose of simulation research concerning the determination of the effect of eco-driving on the fuel consumption of the vehicle. The authors focused mainly on system measurement parameters of the simulation and the selection of a route, which as far as possible is to allow for the verification of the use of the driver's different driving style. It also outlines further research directions in the modification scenarios and methods of tested drivers to achieve repeatable route for the passenger vehicle in an urban area. The results obtained by researchers are expected to contribute to the improvement of the curriculum for future adepts for traffic centers or better understanding driver’s reaction in an urban environment in terms of eco-driving.