Tytuł pozycji:
Wiedza, umiejętności oraz potencjał pracowników administracji publicznej na przykładzie wybranej jednostki ZUS
W niniejszym artykule zostały opisane niezbędne kompetencje oraz umiejętności potrzebne pracownikom administracji publicznej podczas wykonywania ich zadań. Szczególnie wyjaśniono znaczenie potencjału pracownika czyli jego umiejętności przystosowania się do nowych warunków, bardziej złożonych zadań, sytuacji, osobistej motywacji czy zaangażowania w pracę. W części empirycznej, na podstawie przeprowadzonego badania ankietowego, zaprezentowano wyniki dotyczące wiedzy, umiejętności i potencjału pracowników w jednym z Oddziałów Zakładów Ubezpieczeń Społecznych.
This article describes the necessary competences and skills which are crucial for workers of public administration. The importance of the employee's potential was explained as the ability of adapting to new conditions, having more complex tasks, situations, personal motivation or engagement in work. The empirical part, based on the query survey, presents results concerning knowledge, skills and potential of employees in one of the Social Insurance Institutes.