Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internationalization processes of Polish furniture enterprises - financial aspects in the light of empirical research

Tytuł:
Internationalization processes of Polish furniture enterprises - financial aspects in the light of empirical research
Autorzy:
Grzegorzewska, Emilia
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
internationalization
furniture industry
financial effects
funding sources
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Internationalization processes of Polish furniture enterprises - financial aspects in the light of empirical research. One of the most important elements determining the proper implementation of internationalization processes is the availability of financing sources. They are of key importance for the success of foreign expansion. Internationalization requires financial outlays related to introducing products to a new market and adapting them to diverse customer requirements. Research by Polish furniture manufacturers shows that the most important source of financing for internationalization was equity capital. Every second surveyed company financed its foreign expansion with bank loans or loans. The least important sources of financing for internationalization were government subsidies and institutional investors. The most important financial benefit resulting from expanding the business to foreign markets was an increase in the level of profit. However, 42% of respondents indicated an increase in production efficiency as a positive aspect of internationalization, and an increase in financial liquidity was confirmed by 37% of respondents. The least important financial benefit was a decrease in operating costs. Only 2% of respondents stated that they did not experience any financial benefits because of foreign expansion, and it is worth emphasizing that this answer was given only by respondents from companies employing from 49 to 249 persons.
Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw meblarskich – aspekty finansowe w świetle badań empirycznych. Jednym z ważniejszych elementów warunkujących prawidłową realizację procesów internacjonalizacji jest dostępność źródeł finansowania. Mają one bowiem kluczowe znaczenie dla powodzenia ekspansji zagranicznej. Internacjonalizacja wymaga ponoszenia znacznych nakładów finansowych związanych z wprowadzeniem produktów na nowy rynek, a także dostosowaniem ich do zróżnicowanych wymagań nabywców. Z badań przeprowadzonych wśród polskich producentów mebli wynika, że najważniejsze źródło finansowania internacjonalizacji stanowił kapitał własny. Co druga badana firma finansowała ekspansję zagraniczną przy pomocy kredytów bankowych lub pożyczek. Najmniej istotnym źródłem finansowania internacjonalizacji okazały się dotacje rządowe i inwestorzy instytucjonalni. Najważniejszą korzyść finansową wynikającą z rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne był wzrost poziomu zysku. Natomiast 42% ankietowanych wskazało wzrost wydajności produkcji jako pozytywny aspekt internacjonalizacji, a zwiększenie płynności finansowej potwierdziło 37% respondentów. Za najmniej istotną korzyść finansową uznano spadek kosztów funkcjonowania. Jedynie 2% ankietowany stwierdziło, że nie odnotowało żadnych korzyści finansowych w związku z ekspansją zagraniczną, przy czym warto podkreślić, że odpowiedzi takiej udzielili tylko respondenci z firm zatrudniających od 49 do 249 osób.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies