Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Agregat prądotwórczy z wysokosprawnym generatorem synchronicznym wzbudzanym magnesami trwałymi

Tytuł:
Agregat prądotwórczy z wysokosprawnym generatorem synchronicznym wzbudzanym magnesami trwałymi
Autorzy:
Pistelok, P.
Rossa, R.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
generator synchroniczny wzbudzany magnesami trwałymi
agregat prądotwórczy
agregat spalinowo-elektryczny
permanent magnet synchronous generator
generator
combustion electric generator
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano koncepcję agregatu spalinowo elektrycznego współpracującego z generatorem synchronicznym wzbudzanym magnesami trwałymi. Zaprezentowano model obliczeniowy generatora oraz rozkład przestrzenny indukcji magnetycznej w szczelinie generatora jak również zobrazowano poziomy nasyceń poszczególnych części obwodu magnetycznego na przekroju poprzecznym maszyny. W rezultacie przeprowadzonych obliczeń polowo-obwodowych zaprezentowano obliczeniowy przebieg momentu zaczepowego i zestawiono go z wynikami badań. Przeprowadzono analizę porównawczą wyników obliczeniowych z wynikami badań, które zobrazowano w postaci charakterystyk napięcia wyjściowego, sprawności i prądu fazowego w funkcji mocy obciążenia omawianego generatora. Zaprezentowano przebiegi czasowe prądu i napięcia fazowego rozpatrywanego generatora.
The conception of diesel - electric power unit with permanent magnet synchronous generator is presented in this article. Design issues and possibilities of power unit were discussed. The computational model of permanent magnet synchronous generator and the spatial distribution of magnetic flux density in the air gap of electromagnetic circuit structure were presented and also the levels of magnetic saturation of the individual parts of magnetic circuit were described on the machine cross-section. As the result of calculations with the use of finite element method, the characteristic curve of cogging torque versus rotor position change in the range of one slot pitch is presented. It was effected the comparison of the analytical results with the research results, which was presented in the form of the characteristic curves of output voltage and efficiency versus output power as well as the laboratory measured time waveforms of phase current and output voltage were presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies