Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie parametrów statystycznych sygnałów pomiarowych w procesie diagnozowania stanu zawieszenia pojazdu szynowego

Tytuł:
Wykorzystanie parametrów statystycznych sygnałów pomiarowych w procesie diagnozowania stanu zawieszenia pojazdu szynowego
Autorzy:
Melnik, R.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
pojazd szynowy
zawieszenie
monitorowanie stanu
rail vehicle
suspension
condition monitoring
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zawieszenie pojazdu, wchodzące w skład układu biegowego, ma istotny wpływ na dynamikę jazdy, bezpieczeństwo oraz komfort i jego stan powinien być co najmniej regularnie sprawdzany, a nawet monitorowany w sposób ciągły. W celu uzyskania informacji o stanie technicznym zawieszenia w trakcie wykonywania regularnych przewozów opracowano system monitorowania w ramach projektu MONIT. Zadaniem systemu jest jakościowa ocena stanu na podstawie analiz sygnałów przyspieszenia rejestrowanych na ramie wózka i nadwoziu. Badania eksperymentalne systemu przeprowadzono na wagonach z wprowadzonymi uszkodzeniami zawieszenia: redukcję sztywności I stopnia w wagonie towarowym oraz redukcję tłumienia II stopnia w wagonie pasażerskim. W artykule przedstawiono metodę detekcji uszkodzeń w procedurze monitorowania oraz wyniki badań eksperymentalnych.
Rail vehicle’s suspension, determines riding dynamics, safety and comfort. Its condition should be checked regularly, and even monitored continuously. In order to acquire information on suspension condition during commercial operation, the rail vehicles’ monitoring system has been developed at Monitoring of Technical State of Construction and Evaluation of its Lifespan Project (MONIT). The aim of the system is qualitative assessment of suspension condition basing on acceleration signals recorded on bogie frames and body. The experimental tests of the system were performed on wagons with introduced suspension damages: stiffness reduction of primary suspension in freight car and the loss of damper of secondary suspension in passenger car. The monitoring procedure and test results are presented in the work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies